Akustika v call centre
Tento článok sa mi páči
Múdre knihy hovoria, že z telefonického rozhovoru je možné vyčítať o človeku kvantá možných aj nemožných informácií. A ak sa nad tým tvrdením čo i len trochu zamyslíte, musíte mu dať úplne za pravdu Svoje o tom vedia aj operátori call centra, ktorí sú vydaní napospas často veľmi nehostinným podmienkam komunikačného šumu.
Ak volám z preplneného hypermarketu, či mám kúpiť jedno alebo dve balenia vajec, optimálnu akustiku môžem oželieť. V prípade call centier však prebiehajú rozhovory spravidla oficiálnejšieho charakteru. A nedokonalá kvalita hovoru spolu s okolitým hlukom, neúnavne pracujú proti úmyslom operátora. Často so sekundárnym neprospechom v podobe zníženej produktivity.
Príklad zlej akustiky zo života
Iste máte vo svojom okolí človeka, ktorý trpí vzácnou vlastnosťou. Tá sa prejavuje tak, že dvadsať minút mlčí a akonáhle zdvihnete telefón, spustí ako guľomet na fronte. Čím dokonale rozloží vašu koncentráciu. Mozog preskakuje a šalie. Nedokáže plne vnímať kolegu ani človeka na linke a ešte má odpovedať.
Prihorieva.
A teraz si podobnú grotesku predstavte úplne vážne a seriózne v call centre s dvadsiatimi operátormi. Ich schopnosti koncentrácie vytvorené praxou degradujeme na úroveň príkladu. A to tým, že zároveň musí pracovať s počítačom a interpretovať zákazníkom dáta z jeho monitora. So šumom v chrbte, pred sebou, vľavo, vpravo.. A to som nevyfarbil pocity človeka na druhom konci drôtu. Serióznosť rozhovoru s narastajúcou ozvenou a okolitým hlukom zrazu úplne mizne do priepasti.
Riešenie existuje, ale aké... ?
Rovnako ako má riešenie problém s prerastenými krovinami na záhrade, tak má riešenie aj akustika call centier. Pokiaľ vám predošlé príklady zneli ako operátorské peklo, teraz sa obrátime k nebu. Nie je potrebné vykonávať rituály pri splne, skákať cez táborák alebo sa trikrát prejsť pod rebríkom.
Úplne stačí zavolať nám a prekonzultovať možnosti akustického zlepšenia pracovných podmienok pre operátorov. Všetko robíme na mieru a v prospech maximálneho výsledku.
Pozrime sa na časozberné video alebo čo môžeme pre call centrum a najmä zefektívnenie jeho prevádzky urobiť:
Akustická izolácia sa žiada do každého call centra
Ozvenu s okolitým hlukom je možné v call centre jednoducho optimalizovať pomocou akustickej peny, ktorú aplikujeme na priečky pred aj medzi operátormi. Tie hravo pohlcujú nežiaduce šírenie zvukových vĺn a tak „telefonista A“ prestane hovorom znervózňovať „telefonistu B“. Všetko ilustruje video nižšie, ktoré demonštruje inštaláciu v jej plnej kráse a jednoduchosti.
Na inštaláciu vo videu sú použité klasické ihlany. Je však možné s ohľadom na dizajn priestoru použiť aj hladké akustické panely. Či už holé, s povrchovou úpravou, alebo potiahnuté potlačiteľnou látkou, viď. akustické obrazy, akustické obrazy, ktoré okrem svojich praktických, akustických vlastností, vedia miestnosť tiež zvelebiť motívmi, či fotografiami.
Úplne najideálnejším riešením sú potom mobilné akustické paravány k stolom. V kombinácii s vylepšením akustiky stropu akustickou penou podávajú bezpečne najlepšie výkony.
Estetika, ergonómia a funkcia bez kompromisu
Ako dobre vieme, pracovná výkonnosť nespočíva iba v praktických aspektoch interiéru. Lepšie sa nám aj napriek niektorým príkoriam pracuje tam, kde sa cítime príjemne. A nečakane máme odpoveď aj na to. Ponúkame aj farebné akustické peny v rozmanitých farbách.
Snáď uvediem jedinú podmienku na zachovanie farebnosti. Farebné akustické peny totiž podliehajú prirodzenej farebnej degradácii v slnečnom svetle a najlepšiu stálosť docielite LED osvetlením. Realizácia však rozhodne stojí za to, viď. zakázka roku 2014 a jej impozantné zakomponovanie akustickej peny do interiéru.
Akustické podnebie v callcentrách
Na praktickej ukážke sme si vysvetlili, aký vplyv má zlá akustika na výkony operátorov call centra a následne si ukázali dve základné riešenia. Taktiež ste mohli zistiť, že akustická pena nemusí byť iba v podobe sivých ihlanov, ale s rozmanitosťou prichádzajú aj isté obmedzenia.
Teraz možno stojíte pred zásadnou otázkou a my budeme radi, keď ju s vami budeme môcť nezáväzne prebrať.
Zavolajte nám na 737 887 777 p. Alexandr Fryč. Tešíme sa na Vás!
Fotogaléria: